Ultimele Stiri
Vernisaj expoziție de miniaturi și cărți liliput la Galeriile „Dumitru I. Grumăzescu” Iași – Muzeul Municipal „Regina Maria” Iași, împreună cu Primăria Municipiului Iași, vă invită joi 1 august 2019, ora 18:00 să ne fiți alături la vernisajul expoziției de miniaturi și cărți liliput ce se va desfășura la Galeriile „Dumitru I. Grumăzescu” Iași, strada Lăpușneanu nr. 24. Prezintă: Prof. univ. dr. Mihai Dorin Expoziția reunește obiecte unicat aparținând […]Expo ”Hunting Moldavia 2019”, Târg Internațional de Vânătoare și Pescuit, cu vânzare – Vă invităm să participați, ca expozant și / sau partener, la Expo ”Hunting Moldavia 2019”, Târg Internațional de Vânătoare și Pescuit, cu vânzare. Evenimentul include și alte trei activități principale: 1. desfășurarea unui Festival Vânătoresc, cu mai multe concursuri și activități specifice, conform prezentării de mai jos; 2. Tir cu arcul; 3. Activități distractive și atractive pentru copii și tineri, […]Un nou parc industrial va fi construit la Miroslava – Consiliul Județean Iași și Primăria Miroslava se asociază în vederea realizării unui nou parc industrial în județ. Este vorba despre al doilea obiectiv de acest fel care se va deschide în comună și care va avea o suprafață de 25 de hectare. În vederea urgentării înființării acestuia, reprezentanții primăriei Miroslava au solicitat sprijinul Consiliului Județean. […]Întâlnire de lucru la nivel înalt, la Iași, pe tema Autostrăzii A8. Partidele și societatea civilă, la aceeași masă – Astăzi a avut loc o întâlnire de lucru între asociațiile civice ”Împreună pentru A8” și ”Moldova vrea autostradă” și partidele politice PNL Iași, USR Iași, PLUS Iași și PMP Iași, pe tema proiectului Autostrăzii Unirii – A8.  Participanții au solicitat renunțarea la Parteneriatul Public Privat privind Autostrada Ungheni – Iași – Târgu Mureș (A8) și […]Cu vor arata tramvaiele aduse la Iași dacă vor fi livrate de polonezii de la Pesa – Firma poloneză Pesa a publicat fotografii cu randări ale tramvaielor care ar putea ajunge la Iași, în urma licitației organizate în prezent de Primăria Iași.  Livrare ar include 16 astfel de tramvaie.  Pesa a produs, până acum peste 700 de tramvaie din care 150 au mers către export.

Tronsonul de autostrada Iasi – Tg Neamt a fost scos la licitatie, prin Parteneriat Public Privat. Cat vor plati soferii

Autostrada Iaşi – Târgu Neamţ a fost lansată la licitaţie, prin controversata modalitate parteneriat public-privat.

Anunţul a fost publicat zilele trecute de către Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) în sistemul naţional de achiziţii publice (SICAP), iar valoarea estimată a contractului se ridică la peste un miliard de euro, în timp ce durata parteneriatului ajunge la 30 de ani.

Dacă vor exista companii interesate, firmele trebuie să depună oferte cel târziu pe 3 iulie.

Care este traseul?

Tronsonul Iaşi – Târgu Neamţ are doar 68 km, şi începe de la intersecţia drumului european 583 cu şoseaua de centură a Iaşului (zona Dedeman-Metro) şi până la limita judeţului Iaşi (Cristeşti).

De menţionat că acest tronson nu cuprinde şi legătura până la Ungheni, pe Prut. Metoda aleasă de Guvern pentru promovarea proiectului a fost criticată dur de asociaţiile care militează pentru construcţia de autostrăzi, principalul argument constând în faptul că proiectul poate fi implementat cu fonduri europene.

Prin parteneriat public-privat, proiectul ar urma să se desfăşoare în două etape. În primă fază, partenerul privat va realiza serviciile de proiectare şi construcţie (48 luni de la semnarea contractului).

În cea de-a doua etapă, timp de 26 de ani, partenerul privat va exploata autostrada în regim cu taxă, iar taxele maximale ajung de la 6,3 euro (autoturisme) şi până la 12,6 euro (autobuze). Con­tractul de parteneriat public-privat va fi semnat între Ministerul Transporturilor (prin compania de autostrăzi – CNAIR) şi compania care va fi selectată în urma licita­ţiei.

„Cu privire la potenţiala fi­nanţare a proiectului în cadrul POIM 2014-2020 sau în cadrul altor programe cu finanţare co­mu­nitară, contextul actual este că proiectul în altă variantă decât PPP nu este unul generator de venituri financiare. Rezultatele analizei financiare arată faptul că nu exista rentabilitate financiară a capitalului total în varianta fără PPP“, se arată în studiul de fundamentare care stă la baza încheierii contractului de parteneriat.

În ace­laşi document se arată că partenerul privat trebuie să asigure finanţarea proiectului din resurse proprii în cuantum de minim 75%, în condi­ţii­le în care CNAIR poate suporta maxim 25% din valoarea proiectului.

ziaruldeiasi.ro