Ultimele Stiri
Erasmus for Young Entrepreneurs – Sărbătorirea a 15 ani de Erasmus pentru Tineri Antreprenori: Conectarea antreprenorilor dincolo de frontiere Erasmus pentru Tineri Antreprenori (EYE) este un program de schimb internațional conceput pentru antreprenori. Se concentrează pe transformarea ideilor antreprenoriale în realitate, depășirea dificultăților inițiale cu pornirea și conducerea unei afaceri, creșterea afacerilor la nivel internațional și crearea de parteneriate de […]Comunicat de presă: „Libertatea de a fi român, oriunde te-ai afla!” – Restricții de trafic pe Șoseaua Bucium timp de două săptămâni – Începând cu data de 13 noiembrie 2023, până la 28 noiembrie 2023, vor fi impuse restricții de trafic pe Șoseaua Bucium, segmentul cuprins între intersecția cu str. Trei Fântâni și bld. Poitiers, ca parte a procesului de implementare a proiectului „Extinderea sistemului de apă și canalizare în zona metropolitana a Municipiului Iași – zona Sud […]PĂRINTELE CRIN TRIANDAFIL THEODORESCU LA INTERVIURILE ”AMBASADOR PENTRU ROMÂNIA” – COMUNICAT DE PRESĂ Părintele Crin Triandafil Theodorescu este invitatul de copertă în noul număr al revistei ”Ambasador pentru România”. Este un ambasador al Iubirii supreme și al Învierii și îl găsim la parohia Lușca din județul Bistrița-Năsăud. Veți putea citi unul dintre cele mai frumoase interviuri din istoria revistei.   Ales de Dumnezeu ”desculțul” să […]A APĂRUT NUMĂRUL 9 AL REVISTEI ”AMBASADOR PENTRU ROMÂNIA” – COMUNICAT DE PRESĂ A APĂRUT NUMĂRUL 9 AL REVISTEI ”AMBASADOR PENTRU ROMÂNIA”   A ieșit de sub tipar numărul 9 al revistei ”Ambasador pentru România”, una dintre cele mai prestigioase publicații ale elitelor românești din țară și din diaspora. Și în această ediție veți descoperi poveștile unor personalități marcante care fac excelență pentru România în […]

Tronsonul de autostrada Iasi – Tg Neamt a fost scos la licitatie, prin Parteneriat Public Privat. Cat vor plati soferii

Autostrada Iaşi – Târgu Neamţ a fost lansată la licitaţie, prin controversata modalitate parteneriat public-privat.

Anunţul a fost publicat zilele trecute de către Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) în sistemul naţional de achiziţii publice (SICAP), iar valoarea estimată a contractului se ridică la peste un miliard de euro, în timp ce durata parteneriatului ajunge la 30 de ani.

Dacă vor exista companii interesate, firmele trebuie să depună oferte cel târziu pe 3 iulie.

Care este traseul?

Tronsonul Iaşi – Târgu Neamţ are doar 68 km, şi începe de la intersecţia drumului european 583 cu şoseaua de centură a Iaşului (zona Dedeman-Metro) şi până la limita judeţului Iaşi (Cristeşti).

De menţionat că acest tronson nu cuprinde şi legătura până la Ungheni, pe Prut. Metoda aleasă de Guvern pentru promovarea proiectului a fost criticată dur de asociaţiile care militează pentru construcţia de autostrăzi, principalul argument constând în faptul că proiectul poate fi implementat cu fonduri europene.

Prin parteneriat public-privat, proiectul ar urma să se desfăşoare în două etape. În primă fază, partenerul privat va realiza serviciile de proiectare şi construcţie (48 luni de la semnarea contractului).

În cea de-a doua etapă, timp de 26 de ani, partenerul privat va exploata autostrada în regim cu taxă, iar taxele maximale ajung de la 6,3 euro (autoturisme) şi până la 12,6 euro (autobuze). Con­tractul de parteneriat public-privat va fi semnat între Ministerul Transporturilor (prin compania de autostrăzi – CNAIR) şi compania care va fi selectată în urma licita­ţiei.

„Cu privire la potenţiala fi­nanţare a proiectului în cadrul POIM 2014-2020 sau în cadrul altor programe cu finanţare co­mu­nitară, contextul actual este că proiectul în altă variantă decât PPP nu este unul generator de venituri financiare. Rezultatele analizei financiare arată faptul că nu exista rentabilitate financiară a capitalului total în varianta fără PPP“, se arată în studiul de fundamentare care stă la baza încheierii contractului de parteneriat.

În ace­laşi document se arată că partenerul privat trebuie să asigure finanţarea proiectului din resurse proprii în cuantum de minim 75%, în condi­ţii­le în care CNAIR poate suporta maxim 25% din valoarea proiectului.

ziaruldeiasi.ro