Ultimele Stiri
Încep lucrările pentru hangarul de mentenanță de la Aeroportul Iași – La Aeroportul Iași încep lucrările de construcţie a hangarului unde va fi efectuată mentenanţa aparatelor de zbor de tip Airbus 320 şi Boeing 737, destinate aviației civile, folosite cu predilecţie de companiile care operează zboruri la Iaşi. Acesta aparține societăţii aeronautice Aerostar Bacău care a concesionat de la Consiliul Județean în acest sens, suprafața de […]Noi pași pentru modernizarea unui important drum județean – Consilierii județeni au votat astăzi, în cadrul unei ședințe extraordinare, revizuirea devizului general pentru Modernizarea drumului județean DJ 246: lim.jud.Vaslui — Tufeștii de Sus — Scânteia — intersectie DJ 248 —Șcheia — Drăgușeni — Ipatele — Tibanești, km.20+450–56+506. Valoarea investiției crește astfel de la 66.717.035,00 (inclusiv TVA) la 85.999.540,08 lei (inclusiv TVA). Cei 36 de […]Lucrările la Axa 1 Iasi – Suceava, scoase la licitație  – Contractul de achiziție publică pentru execuția lucrărilor la ”AXA RUTIERĂ STRATEGICĂ 1: IAȘI-SUCEAVA” a fost scos la licitație, având o valoare totală de 141.599.393 lei. Pentru județul nostru, acesta a fost împărțit în trei loturi: Lotul 1 – DJ 282 limita Iași – Rediu – Movileni – Gropnița – DJ 281D, în lungime de 29,584 […]Tronsonul de autostrada Iasi – Tg Neamt a fost scos la licitatie, prin Parteneriat Public Privat. Cat vor plati soferii – Autostrada Iaşi – Târgu Neamţ a fost lansată la licitaţie, prin controversata modalitate parteneriat public-privat. Anunţul a fost publicat zilele trecute de către Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) în sistemul naţional de achiziţii publice (SICAP), iar valoarea estimată a contractului se ridică la peste un miliard de euro, în timp ce durata parteneriatului […]Asociatiile civice: Autostrada A8 se află în pericol de blocaj – Printr-un comunicat de presa, asociatiile civice transmit un semnal de alarma cu privire la situatia Autostrazii A8 Ungheni – Iasi – Tg. Mures:   Ministerul Transporturilor, condus de ministrul Răzvan Cuc, joacă un joc foarte periculos cu proiectul Autostrăzii A8, Ungheni-Iași-Târgu Mureș. Posibile rațiuni electorale îl împing pe domnul Ministru să facă gesturi grăbite și […]

Tronsonul de autostrada Iasi – Tg Neamt a fost scos la licitatie, prin Parteneriat Public Privat. Cat vor plati soferii

Autostrada Iaşi – Târgu Neamţ a fost lansată la licitaţie, prin controversata modalitate parteneriat public-privat.

Anunţul a fost publicat zilele trecute de către Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) în sistemul naţional de achiziţii publice (SICAP), iar valoarea estimată a contractului se ridică la peste un miliard de euro, în timp ce durata parteneriatului ajunge la 30 de ani.

Dacă vor exista companii interesate, firmele trebuie să depună oferte cel târziu pe 3 iulie.

Care este traseul?

Tronsonul Iaşi – Târgu Neamţ are doar 68 km, şi începe de la intersecţia drumului european 583 cu şoseaua de centură a Iaşului (zona Dedeman-Metro) şi până la limita judeţului Iaşi (Cristeşti).

De menţionat că acest tronson nu cuprinde şi legătura până la Ungheni, pe Prut. Metoda aleasă de Guvern pentru promovarea proiectului a fost criticată dur de asociaţiile care militează pentru construcţia de autostrăzi, principalul argument constând în faptul că proiectul poate fi implementat cu fonduri europene.

Prin parteneriat public-privat, proiectul ar urma să se desfăşoare în două etape. În primă fază, partenerul privat va realiza serviciile de proiectare şi construcţie (48 luni de la semnarea contractului).

În cea de-a doua etapă, timp de 26 de ani, partenerul privat va exploata autostrada în regim cu taxă, iar taxele maximale ajung de la 6,3 euro (autoturisme) şi până la 12,6 euro (autobuze). Con­tractul de parteneriat public-privat va fi semnat între Ministerul Transporturilor (prin compania de autostrăzi – CNAIR) şi compania care va fi selectată în urma licita­ţiei.

„Cu privire la potenţiala fi­nanţare a proiectului în cadrul POIM 2014-2020 sau în cadrul altor programe cu finanţare co­mu­nitară, contextul actual este că proiectul în altă variantă decât PPP nu este unul generator de venituri financiare. Rezultatele analizei financiare arată faptul că nu exista rentabilitate financiară a capitalului total în varianta fără PPP“, se arată în studiul de fundamentare care stă la baza încheierii contractului de parteneriat.

În ace­laşi document se arată că partenerul privat trebuie să asigure finanţarea proiectului din resurse proprii în cuantum de minim 75%, în condi­ţii­le în care CNAIR poate suporta maxim 25% din valoarea proiectului.

ziaruldeiasi.ro