Ultimele Stiri
Postul Crăciunului 2019. Zilele cu dezlegare la pește și vin – Postul Crăciunului 2019 începe pe 15 noiembrie. Postul Crăciunului este mai permisiv decât cel al Paștelui, fiind multe zile cu dezlegare la pește și vin Postul Crăciunului durează 40 de zile și începe, în 2019, pe 15 noiembrie, după Lăsatul Secului.  Postul Crăciunului 2019 zile cu dezlegare la pește și vin Prima zi de dezlegare […]Calendar ortodox 9 noiembrie. Sfântul Nectarie, vindecătorul de cancer – Sfântul Nectarie este sărbătorit în fiecare an pe data de 9 noiembrie, potrivit calendar ortodox. Biserica îi numește pe acesta „vindecătorul de cancer”. Icoana Sfântului Nectarie Tămăduitorul Sf Nectarie s-a născut pe 1 noiembrie 1846 în Silivria, un orășel situat în provincia Tracia din nordul Greciei. La botez a primit numele de Anastasie. La 14 […]Sfinţii Mihail şi Gavriil, păzitorii oamenilor de la naştere şi până la moarte – In fiecare an, la 8 noiembrie, romanii praznuiesc Sfintii Mihail si Gavriil. Cei doi arhangheli purtatori de sabie ca simbol al biruintei sunt, potrivit credintei ortodoxe, conducatorii cetelor de ingeri și calauzele sufletelor in drumul lor spre Rai. Sfantul Arhanghel Mihail, Aparatorul Credintei, este cel mai invocat in slujbele bisericesti pentru a pazi de razboi, […]„Secvențe de istorie ieșeană în nomenclatura stradală” – Muzeul Municipal „Regina Maria” Iași are plăcerea de a vă invita joi, 7 noiembrie 2019, începând cu ora 17:00 la conferința cu titlul „Secvențe de istorie ieșeană în nomenclatura stradală”. Evenimentul se înscrie în seria Prelegerile Muzeului Municipal „Regina Maria” Iași. Va conferenția distinul profesor universitar doctor Mircea Ciubotaru, Vă așteptăm!   Musicalul „MAMMA MIA!” în premieră pe scena Sălii Polivalente din Piatra Neamț – Loredana, Cornel Ilie, Ecaterina Ladin, Ioana Sihota, Adrian Nour, Ernest Fazekas,  Ana Munteanu și Silviu Mircescu, în rolurile principale Faimoasele hituri „Mamma Mia”, „Voulez-vous”, „Dancing Queen” sau „The winner takes it all” cântate de trupa ABBA și fredonate de milioane de oameni din întreaga lume, se aud pe scena Sălii Polivalente din Piatra Neamț pe […]

Tronsonul de autostrada Iasi – Tg Neamt a fost scos la licitatie, prin Parteneriat Public Privat. Cat vor plati soferii

Autostrada Iaşi – Târgu Neamţ a fost lansată la licitaţie, prin controversata modalitate parteneriat public-privat.

Anunţul a fost publicat zilele trecute de către Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) în sistemul naţional de achiziţii publice (SICAP), iar valoarea estimată a contractului se ridică la peste un miliard de euro, în timp ce durata parteneriatului ajunge la 30 de ani.

Dacă vor exista companii interesate, firmele trebuie să depună oferte cel târziu pe 3 iulie.

Care este traseul?

Tronsonul Iaşi – Târgu Neamţ are doar 68 km, şi începe de la intersecţia drumului european 583 cu şoseaua de centură a Iaşului (zona Dedeman-Metro) şi până la limita judeţului Iaşi (Cristeşti).

De menţionat că acest tronson nu cuprinde şi legătura până la Ungheni, pe Prut. Metoda aleasă de Guvern pentru promovarea proiectului a fost criticată dur de asociaţiile care militează pentru construcţia de autostrăzi, principalul argument constând în faptul că proiectul poate fi implementat cu fonduri europene.

Prin parteneriat public-privat, proiectul ar urma să se desfăşoare în două etape. În primă fază, partenerul privat va realiza serviciile de proiectare şi construcţie (48 luni de la semnarea contractului).

În cea de-a doua etapă, timp de 26 de ani, partenerul privat va exploata autostrada în regim cu taxă, iar taxele maximale ajung de la 6,3 euro (autoturisme) şi până la 12,6 euro (autobuze). Con­tractul de parteneriat public-privat va fi semnat între Ministerul Transporturilor (prin compania de autostrăzi – CNAIR) şi compania care va fi selectată în urma licita­ţiei.

„Cu privire la potenţiala fi­nanţare a proiectului în cadrul POIM 2014-2020 sau în cadrul altor programe cu finanţare co­mu­nitară, contextul actual este că proiectul în altă variantă decât PPP nu este unul generator de venituri financiare. Rezultatele analizei financiare arată faptul că nu exista rentabilitate financiară a capitalului total în varianta fără PPP“, se arată în studiul de fundamentare care stă la baza încheierii contractului de parteneriat.

În ace­laşi document se arată că partenerul privat trebuie să asigure finanţarea proiectului din resurse proprii în cuantum de minim 75%, în condi­ţii­le în care CNAIR poate suporta maxim 25% din valoarea proiectului.

ziaruldeiasi.ro